Hodnotenie v predmete ANJ.
Východiskom pre hodnotenie je
1. Štátny vzdelávací program pre vyššie sekundárne vzdelávanie v Slovenskej republike a Spoločný európsky referenčný rámec pre jazyky.
2. Cieľové požiadavky na vedomosti a zručnosti maturantov z anglického jazyka na úroveň B2 z roku 2012. Podľa SEER (2006, s.26) žiak na úrovni B2 „rozumie hlavným myšlienkam zložitého textu na konkrétne aj abstraktné témy vrátane odborných diskusií vo svojej špecializácii. Komunikuje na takom stupni plynulosti a spontánnosti, ktorý mu umožňuje viesť bežnú konverzáciu s rodenými hovoriacimi bez toho, aby to pre konkrétneho účastníka interakcie predstavovalo zvýšené úsilie. Dokáže vytvoriť jasný, podrobný text na rozličné témy a vysvetliť svoje stanovisko k aktuálnym témam s uvedením výhod aj nevýhod rozličných
možností.“.
Na základe horeuvedeného a náročnosti prípravy študentov na úroveň B2 PK ANJ schválila nasledovnú klasifikáciu žiakov:
Priebežné hodnotenie v nižších ročníkoch osemročnej formy štúdia:
100-90%……..výborný
89-75%………chválitebný
74-50%………dobrý
49-30%………dostatočný
29%-0%…….nedostatočný
Priebežné hodnotenie v triedach klasickej formy štúdia:
100-90%……..výborný
89-78%………chválitebný
77-65%………dobrý
64-50%………dostatočný
49%-0%…….nedostatočný
Priebežné hodnotenie na C1 úrovni vo vyšších ročníkoch:
100 – 85% …………….. výborný
84 – 70% …………….. chválitebný
69 – 55% …………….. dobrý
54 – 40% …………….. dostatočný
39 – 0% …………….. nedostatočný
Formatívne hodnotenie sa zameriava na získanie spätnej väzby a formy ako sebahodnotenie, vzájomné hodnotenie, spätná väzba a hodnotenie podporujúce učenie.
Pozn.: Ostatné priebežné hodnotenie má v kompetencii každý vyučujúci. Neprítomnosť na testoch: Náhradný termín určí vyučujúci ku koncu klasifikačného obdobia. Do dopísania testu má žiak v Edupage uvedené „m=neabsolvoval“, čo má hodnotu nedostatočný. Ak sa žiak z akéhokoľvek dôvodu nezúčastní na náhradnom termíne, žiak automaticky dostáva známku nedostatočný. V prípade vážnych dôvodov, sa žiak rieši individuálne.