Hodnotenie

Hodnotenie v predmete ANJ.
Východiskom pre hodnotenie je
1. Štátny vzdelávací program pre vyššie sekundárne vzdelávanie v Slovenskej republike a Spoločný európsky referenčný rámec pre jazyky.
2. Cieľové požiadavky na vedomosti a zručnosti maturantov z anglického jazyka na úroveň B2 z roku 2012. Podľa SEER (2006, s.26) žiak na úrovni B2 „rozumie hlavným myšlienkam zložitého textu na konkrétne aj abstraktné témy vrátane odborných diskusií vo svojej špecializácii. Komunikuje na takom stupni plynulosti a spontánnosti, ktorý mu umožňuje viesť bežnú konverzáciu s rodenými hovoriacimi bez toho, aby to pre konkrétneho účastníka interakcie predstavovalo zvýšené úsilie. Dokáže vytvoriť jasný, podrobný text na rozličné témy a vysvetliť svoje stanovisko k aktuálnym témam s uvedením výhod aj nevýhod rozličných
možností.“.
Na základe horeuvedeného a náročnosti prípravy študentov na úroveň B2 a C1 PK ANJ schválila nasledovnú klasifikáciu žiakov:

Osemročné gymnázium:

Priebežné hodnotenie v nižších ročníkoch osemročnej formy štúdia (klasická stupnica) : 

100-90%……..výborný 
89-75%………chválitebný 
74-50%………dobrý 
49-30%………dostatočný 
29%-0%…….nedostatočný 

Priebežné hodnotenie vo vyšších ročníkoch osemročnej formy štúdia: 

100-90%……..výborný 
89-78%………chválitebný 
77-65%………dobrý 
64-50%………dostatočný 
49%-0%…….nedostatočný 

Štvorročné gymnázium

Priebežné hodnotenie  v triedach klasickej formy štúdia: 

100-90%……..výborný 
89-78%………chválitebný 
77-65%………dobrý 
64-50%………dostatočný 
49%-0%…….nedostatočný 

Bilingválne gymnázium

Priebežné hodnotenie v nižších ročníkoch: 

100-90%……..výborný 
89-78%………chválitebný 
77-65%………dobrý 
64-50%………dostatočný 
49%-0%…….nedostatočný 

Priebežné hodnotenie na C1 úrovni vo vyšších ročníkoch: 

100 – 85% …………….. výborný 

 84 – 70% …………….. chválitebný 

 69 – 55% …………….. dobrý 

 54 – 40% …………….. dostatočný 

 39 –  0%  …………….. nedostatočný 

Vo všetkých typoch štúdia sa slohové práce a školské písomné práce hodnotia podľa klasickej. stupnice 

Formatívne hodnotenie sa zameriava na získanie spätnej väzby a formy ako sebahodnotenie, vzájomné hodnotenie, spätná väzba a hodnotenie podporujúce učenie. 

 

Na úvodných hodinách sú žiaci informovaní o formách a kritériách hodnotenia. Naďalej platí, že ak žiak neabsolvuje test z lekcie a/alebo školskú písomná prácu, dostane známku „m“-neabsolvoval. Túto „známku“ si žiak môže opraviť tak, že si túto prácu a/alebo test napíše v náhradnom termíne určenom vyučujúcim do konca príslušného klasifikačného obdobia. Ak sa žiak nedostaví na daný náhradný termín, táto známka sa zmení na nedostatočnú. Ak je žiak neprítomný pri priebežnom hodnotení, dostane „-„. Forma, termín a nahradenie „mínuska“ je v kompetencii vyučujúceho a v závislosti od náročnosti skúšania. V prípade viacerých „-„ môže vyučujúci zvážiť komisionálne skúšky kvôli nedostatku podkladov k hodnoteniu. Čo sa týka maturitného ročníka, neprítomnosť žiakov pri skúšaní je hodnotená známkou „m“. Forma a termín opravy tejto známky je v kompetencii vyučujúceho v rámci vyučovacích hodín. Priebežné a záverečné hodnotenie žiaka je výlučne v kompetencii vyučujúceho (priemer na Edupage má len informatívny charakter ). V otáznych prípadoch zasadne a rozhodne PK ( rodičia nezasahujú do tohto rozhodnutia).

V školskom roku 2024/25 je pre každého žiaka klasického štúdia, bilingválneho štúdia a tried V.-VIII.OA povinná účasť na súťaži, konkrétne:

1. súťaž v písaní esejí (v rámci prípravy na MS!) je povinná pre žiakov posledných dvoch ročníkov klasického, bilingválneho štúdia a osemročného štúdia. Za účasť na súťaži žiak dostane dve známky: známku výborný za účasť a splnenie zadania a druhú známku podľa dosiahnutej úrovne práce (obe jednováhové, platná stupnica). Víťaz súťaže dostane dvojváhovú známku výborný.

2. Projektová súťaž pre žiakov V. a VI. ročníka osemročného štúdia, I-III. ročníka bilingválneho štúdia a I.-II. ročníka klasického štúdia. Produkt projektovej súťaže môže byť plagát, predmet alebo videonahrávka. Žiak prezentuje svoju prácu na triednom kole, víťazi triedneho kola postupujú do celoškolského kola. Žiak dostane známku výborný za

účasť na súťaži a splnenie zadania a jednu známku podľa úrovne svojej práce (žiak je vopred informovaný o kritériách hodnotenia). Víťaz celoškolského kola dostane dvojváhovú známku výborný.

Ak sa žiak nezúčastní povinnej súťaže, vyučujúci určí náhradný termín. V prípade ak žiak neabsolvuje túto súťaž ani v náhradnom termíne, dostane známku „m“ bez nároku opravy.

Ak sa žiak dobrovoľne rozhodne zúčastniť na iných nepovinných predmetových súťažiach v ANJ, bude ohodnotený známkou výborný za aktivitu. Účasť žiaka na nepovinných súťažiach, prípadne ďalšie ohodnotenie schvaľuje vyučujúci, prípadne PK.